Tuesday, April 26, 2011

My statement

"Orang nak kutuk aku cakap belakang aku, aku tak kesah. Orang nak bertalam muka dengan aku, aku tak kesah. Orang nak kata aku tak kenang budi, aku tak kesah. Orang nak buat taik kat aku, aku pun tak kesah! TAPI ingat, sekali dah wat hal dengan aku, bagi taik kat aku, JANGAN HARAP aku nak bagi sabun!"

Leh tak aku wat statement camtu? 

Ok...
Aku tak tau la napa setiap sem ada ja la yang tak kena.
Salah satu dugaan untukku? Mungkin juga..
Ka aku yang bermasalah? I don't think so..
Aku ok jk. Takda wat hal ngan orang lain melainkan orang lain yang start dulu.

Aku nak tanya lagi sekali, leh tak aku wat statement kat atas tu?

Macam ni la..
Jenis aku kalau orang buat baik kat aku, aku pun buat baik kat orang tu.
Kalau orang da mula cakap belakang aku kutuk belakang aku, bertalam dengan aku, do something yang buat aku mengamuk, aku still wat baik lg kat orang tu. Still sabar dan pendam.
Tapi, kalau orang tu da mula bagi taik kat aku, jangan harap la aku nak bagi sabun!
Kalau aku dah geram dan sakit hati sangat-sangat, memang semua akak ku kenang.

Bukan aku yang nak jadi camni, tapi keadaan yang menyebabkan aku terpaksa jadi macam tu.
Dah serik la buat baik kat orang.
Pa yang aku dapat hanyalah diperbodohkan dan dipijak-pijak.
ikhlas memg aku ikhlas wat baik gan org 
tapi masalah manusia mmg tak sedar diri.tu masalah terbesar 
so
Cukup serik.

Memang betul la cakap orang, bila dah masuk U/kolej, macam-macam perangai kita leh jumpa.
Takda dah ni sentiasa buat baik kat orang.
Sometimes you need to be selfish.
Takda dah ni jaga perasaan orang.
Semua tu ni pandai-pandai layan urus sendiri.

Maaf?
Ok...
Aku takda hal nak maafkan orang.
Tapi kalo da banyak kali maafkan orang tu tapi orang tu still ulang balik kesalahan dia, 
tu memang harus dipijiak2.
Kalau sekadar minta maaf yang ada udang di sebalik batu memang sampai bila-bila la aku tak akan maafkan.

Hey you all,
aku rasa aku takda masalah nak beri kerjasama kat you all as long as you all takda buat hal dengan aku lagi.
Kalau ada papa nak tanya, tanya jk la.
Aku tau you all tak akan tanya aku sebab you all memg pengecut.
Nevermind. Tapi ni bukan bermaksud aku dah terbuka hati nak maafkan sepenuhnya kat you all.

Hey you,
At first memang aku takda masalah dengan you.
Tapi lama-kelamaan perangai dan perbuatan you yang rasanya you tak pernah sedar-sedar, adab, tutur kata dan hormat you yang tah ke mana wat aku makin sakit hati dan malas nak melayan you.
Aku tak kesah la kalau you nak cakap buruk pasal aku ke nak cucuk orang lain supaya orang lain pandang serong dan jauh dari aku ke, aku tak kesah semua tu.
Aku tak ganggu hidup you pun.
You nak kata dress-up aku buruk macam kampung, si kering bajet hot lawa and whatseoever lagi la yang you nak kata pasal aku, semua tu aku tak kesah dan aku tak hairan sebab you tak cermin-cermin lagi diri you tu.
Nak berbaik dengan aku dan A balik?
Hmm.. we'lll think about it.
But for sure more than 80% we won't forgive you.
Naik raih simpati kat orang lain?
Dipersilakan la... Aku da malas nak amik tau.
Nak raih simpati dari aku?
Hmm... Maybe never!

Hey you and you and you and you and you,
Kalau you nak pandang serong or bertalam ngan aku dan A sebab dah ne cucuk ngan orang yang nak perhatian dan raih simpati, dipersilakan la.
Aku dan A tak ganggu hidup korang pun.
You guys want to ditch A and me, go on. 
We don't mind.
Thanks a lot for the joy and everything that you guys have done to us.

Honestly, aku dah tak tau nak percayakan sesiapa dah kat pentas lakon dunia ni melainkan familyku.
Tataw la pe reader(s) nak judge aku kan tapi tu la diri aku.



Till next post~
p/s: hukhuk.mencikkk gan semua ni =.=