Thursday, April 28, 2011

B!cAra tEnTang H@t!

Bila bercerita tentang hati terlalu banyak benda yang ingin diperkatakan....cerita tentang rasa sayang, rindu, benci, geram, marah, dan pelbagai perasaan...kerana terlalu banyak sangat cerita, kadang-kadang kita sendiri tak mampu nak luahkannya..apa yang mampu kita lakukan adalah memendam rasa yang akhirnya akan memakan diri kita semula....

Susah sangat ke nk luahkan semua itu????

Rasanya nak luahkan mudah...tapi ada tak yang sudi mendengar....yang mampu memahami segala yang diluahkan...setiap manusia mempunyai pandangan yang berbeza...jadi setiap manusia mempunyai penilaian terhadap sesuatu perkara adalah berbeza...

Aku seorang yang suka memendam rasa dan disebabkan itu rasa yang dipendam memakan diri aku semula...bukan tidak mahu meluahkan tapi aku takut untuk meluahkannya...aku tidak ada kekuatan untuk meluahkannya...inilah yang terjadi antara aku dan A...segala yang aku tidak puas hati terhadap A aku pendam...kerana aku takut hanya aku yang merasakan itu...sehingga di saat dia mengakui kesilapannya aku hanya berkata "tak apa, saya faham"...sedangkan bukan itu yang aku ingin katakan...ada yang mengatakan aku bukan seperti diriku yang dulu...Dahulu aku sangat berani meluahkan segala apa yang aku rasa...aku tidak fikir tentang apa yang akan orang kata tentang aku...tapi selepas orang yang paling aku sayang pergi meninggalkan aku...aku jadi takut...semakin hari aku semakin lemah..Aku semakin takut mengahdapi kenyataan...bagi aku kenyataan adalah sesuatu perkara yang sangat menyakitkan...aku lebih suka hidup dalam dunia khayalan yang aku ciptakan sendiri...aku sentiasa berhati-hati degan setipa perkara yang aku lakukan kerana aku takut ditinggalkan...YA!!!!! itulah kenyataannya... AKU TAKUT DITINGGALKAN...