Sunday, May 01, 2011

SaYa tEtap BerSyuKuR

Kehidupan saya tak seindah insan lain
namun saya tetap bersyukur gan ceritera hidup saya
sebab saya still bertuah masih ada insan2 yang saya cintai dan kasihi d sisi saya.
kerna mereka lah saya kuat..
kerna mereka lah saya tabah
kerna mereka lah saya teguh berdiri..
Kalau bukan kerna mereka dah lama saya tengelam gan dunia ciptaan saya sendiri
Kalau bukan kerna mereka dah lama saya jatuh dan terus jatuh
Kalau bukan kerna mereka saya takkn sampai ke tahap ni.
Dan paling istimewa semua ni kerna DIA.
DIA lah maha pencipta.
sentiasa ada walau dimana saya berada DAN
sentiasa ada walau apa jua keadaan saya SERTA
sentiasa ada walau apa jua saya lakukan MALAH
tidak pernah tinggalkan saya keseorangan
kerna itulah CINTA SEJATI.

ALLAH kata sabar. Bukan sebab DIA senjaga main mainkan kita. Tapi.... sebab DIA nak kita tahu, sabar utu besar ganjarannya. Jadi kawan kawan didklah hati pujuklahhati supaya celik melihat kasih sayang ALLAH S.W.T.        



...JADI...

Jangan bersedih kalau apa yang kita nak kita tak dapat. jangan buruk sangka kalau apa yang kita minta semua tak jadi. sebab Dia tahu, akan datang masa terbaik untuk Dia makbulkan doa kita tu.
         ALLAH kata tunggu. Sebab Dia nak bagi yg lebih baik.yang lebih baik itu selalunya lambat sampai. dan yg lambat itu selalunya terbaik. dan kalau kita tunggu sehingga sampai masa yg telah ditentukan, kita akan lebih menghargai. sebab itu ALLAH kata jangan gopoh. kadang2, ALLAH tak bagi apa yg kita minta.. Biarpun kita minta sepenuh hati. Biarpun kita minta macam esok tiada lagi. Menangis menangis minta itu ini..