Wednesday, August 10, 2011

SETIANYA BULAN.......

Setianya Bulan..

Jika kita melihat bintang dan bulan, kita akan mengerti erti kesetiaan…meskipun kadangkala bintang tidak ada disisi sang bulan, namun bulan tidak pernah pergi meninggalkan bintang sendirian, meskipun banyak bintang yang bertebaran di langit malam yang gelap-gulita, dan bulan tetap menjadi penghiasnya..
Kenapa mesti jadi Bulan? Tidak Bintang atau Matahari?

Awak suka Matahari???
Tak!!! sebab cahayanya memanaskan perasaan aku yg setia...

Jadi awak suka Salji???
Tak juga!!! sebab ledakannya membeku setiap ruang hati aku..

Awak suka apa sebenarnya???
Aku suka Bulan..cahayanya tak pernah menyakitkan, cahayanya memberikan beribu inspirasi..biarpun kekadang cahayanya ada dan tiada, namun aku sedar setiap lempahan cahaya yang di pancarkan hanya untuk aku..aku yang setia melihat sinarnya..
Di hamparan langit yang luas, bulan dikelilingi bidadari bintang yang bergerlapan, sesekali terasa cemburu keakraban antara mereka. Namun aku perlu akur, aku cuma Pungguk yang setia pada sinarannya..aku lah Pungguk yang tak pernah lupa pada janji itu...

"Bualan si pungguk yang sentiasa merasakan keindahan cahaya bulan memberikan satu kedamaian untuknya...tahukah bulanbiru yang satu?????